Log ind
VÆRKTØJER
MatLex
Opslagsværk med matematikfaglige begreber
Notesbog
Din personlige notesbog til arbejdet på fagportalen
SkoleTube
Direkte adgang til en lang række web 2.0-værktøjer
Tallinje
Tæl og regn med tallinjen

Om Skoletube

LærIT og Gyldendal har indledt et samarbejde, der sikrer nem og hurtig adgang til Skoletubes udvalgte og kvalitetssikrede web 2.0-værktøjer.


Web 2.0 betyder bruger-medvirken

Der er tale om internetbaserede tjenester, hvor brugerne kan tilføje og redigere indhold – det kan fx være:

Eleven bliver medproducent af indhold

Værktøjerne giver mulighed for at arbejde på nye måder, da eleverne bliver medproducenter af indhold.

Lyd, film og billeder kan uploades i flere af Skoletubes værktøjer i stedet for tekst. Dette giver eleverne større mulighed for at skabe relevant indhold.

Der lægges i flere forløb op til at inddrage Skoletubes værktøjer, hvor det er relevant. Dermed er der direkte forbindelse mellem læringsmål, fagligt stof og værktøjer.

Få overblik over de Skoletube-værktøjer, som bliver taget i brug på portalen.


Abonnement

Hvis din skole har abonnement på Matematik 4.-6. klasse og Skoletube, høster du helt automatisk fordelene af samarbejdet – og de er mange:

  • Web 2.0-værktøjerne, som Skoletube giver adgang til, er alle gennemtestede af danske brugere og nemme at gå til.
  • Du slipper for at oprette og huske logins til et hav af web 2.0-værktøjer. Det eneste, du og dine elever behøver, er jeres Unilogin.
  • Grundige og letforståelige trin-for-trin-vejledninger på video guider dig igennem de forskellige værktøjer og funktioner.
  • Eleverne kan uploade og gemme deres produktioner i de kanaler, du opretter til formålet. Kanalerne samler elevernes stof og kan kun tilgås af netop dem, du giver adgang.
  • Skoletube kan nemt integreres med ElevIntra og ForældreIntra.

Hvis din skole ikke har abonnement på Skoletube, får I stadig fuldt udbytte af Matematik 4.-6. klasse. De specifikke opgaver vil være tilpasset, så de kan løses uden Skoletubes værktøjer eller også vil de ikke være synlige.